گروه فنی و مهندسی وی سنتر

راهکارهای جامع دیتاسنتر

گروه فنی و مهندسی وی سنتر

راهکارهای جامع دیتاسنتر

راهکارهای جامع دیتاسنتر

پیوندها
  • ۰
  • ۰
مجازی سازی  

مجازی سازی چه کاربردی دارد؟ 
مجازی سازی روشی جهت نصب و راه اندازی همزمان چند ماشین مجازی در یک سخت افزار می باشد. به کمک این راهکار، امکان استفاده بهینه از منابع سخت افزاری موجود، صرفه جویی در فضا، تعداد منابع اختصاص یافته، نیروی انسانی راهبر و انرژی مصرفی فراهم گردیده و ضمن ایجاد سهولت و تمرکز هر چه بیشتر در امنیت و مدیریت سیستم ها انعطاف پذیری مطلوبی به مدیر شبکه برای تطبیق با تغییرات و نیازهای جدید و محافظت از سیستم در برابر خطرات پیش بینی نشده خواهد داد. این راهکارها توسط محصولات شرکتهای مطرح نرم افزاری و در سطوح مختلف به شرح ذیل قابل پیاده سازی می باشند. 

سطوح مجازی سازی 

در سطح سرور (Server Virtualization)
با گسترش اتکاء سازمان ها بر زیرساخت های کامپیوتری و افزایش بار پردازشی سرور ها و بالطبع نیاز به سرورهای بیشتر، هزینه های مرتبط با این بخش به کسر قابل توجهی از هزینه ها بدل گشته و می تواند مانع بالقوه ای در مسیر رشد شبکه ها باشند. هزینه های مربوط به تهیه و نگهداری سرورها، نیروی انسانی متخصص، اطاق های سرور، تمهیدات امنیتی و ... از جمله این موارد می باشند که با پیاده سازی راه حل های مجازی سازی می توان به میزان قابل توجهی از آنها کاسته و امکان افزایش بهره وری و توسعه شبکه را فراهم آورد. 
در این روش تعداد زیادی سرور در یک سرور مجتمع می شوند. بدین ترتیب فضای کمتری از اتاق سرور اشغال و گرمای کمتری تولید می گردد. معمولاً می توان تا 15 سرور را در یک سرور مجتمع نمود. این روش به علاوه امکانات High Availability (مستقل از نوع نرم افزار) و آزادی عمل برای مدیر شبکه برای تغییر و جابجایی سرورهای مجازی را به ارمغان خواهد آورد. 

در سطح کامپیوترهای شبکه (Desktop Virtualization) 
کامپیوترهای کاربران یکی از پر دردسرترین نقاط برای مدیران شبکه می باشد. مجازی سازی در این سطح راهکاری برای افزایش کنترل مدیر شبکه و آزادی عمل او برای انجام تغییرات و کم و زیاد کردن کامپیوترهای کاربران است. شناخته شده ترین راهکار در این مورد، استفاده از Thin Client ها می باشد. این دستگاه های کوچک جایگزین PC های عادی شده و ضمن کاهش چشمگیر هزینه های تهیه و نگهداری سخت افزار، به دلیل اینکه فاقد سیستم ذخیره سازی بوده و نرم افزارها را بر روی Server اجرا می نماید، دارای سطح امنیتی بسیار بالایی می باشد به کمک تعریف یک Template ساده برای کامپیوترهای کاربران، درست کردن یک کامپیوتر خراب فقط چند دقیقه به طول خواهد انجامید. 

در سطح برنامه های کاربری (Application Virtualization) 
استفاده از نرم افزارهای کاربردی به بخش لاینفک کار در سازمان ها و ادارات بوده و این نرم افزارها بدل به ابزارهای اصلی پیشبرد امور در دستان کاربران گردیده اند و در بسیاری موارد، مواردی همچون قیمت نرم افزارها و میزان امکان دسترسی کاربران به آنها می تواند منجر به یک چالش برای مدیران انفورماتیک گردیده و نهایتاً منجر به ایجاد گلوگاه در سازمان شوند. 
استفاده از مجازی سازی در سطح برنامه های کاربردی این امکان را فرآهم می آورد که کاربران بتوانند با نرم افزارهای نصب شده روی سرور به نحوی کار کنند که گویی روی کامپیوتر خودشان نصب گردیده است. 

شرکت مهندسی دمسان رایانه با بهره گیری از محصولات شرکتهای مطرح در این زمینه نظیر VMware ،Citrix ،Microsoft و Symantecبا کارشناسان فنی مجرب آماده ارائه، پیاده سازی و پشتیبانی از راهکارهای مجازی سازی در کلیه سطوح می باشد. 

  • ۹۶/۰۵/۲۸
  • Sajjad Rezaei

مجازی سازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی