گروه فنی و مهندسی وی سنتر

راهکارهای جامع دیتاسنتر

گروه فنی و مهندسی وی سنتر

راهکارهای جامع دیتاسنتر

راهکارهای جامع دیتاسنتر

پیوندها

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پروژه نصب و راه اندازی استوریج HP 3PAR StoreServ

پروژه نصب و راه اندازی استوریج HP 3PAR StoreServ

پروژه نصب و راه اندازی استوریج HP 3PAR StoreServ

در ابتدا می خواهم یک معرفی کوتاهی از مفهوم استوریج داشته باشم تا علاقمندان در خصوص مزایای فراوان راهکار استوریج مرکزی نسبت به استوریج های DAS آگاهی لازم را پیدا کنند.

اجازه بدین یک پروژه ای را در نظر بگیریم که شامل 10 عدد سرور که هر کدام نیاز به ظرفیت دیسکی معادل 1 ترابایت دارند. در حالت سنتی ما باید دیسکهای مورد نظر را بر روی سرورها بصورت لوکال نصب نماییم. برای سادگی کار ما از یک ترابایت در هر سرور استفاده می کنیم. اولین و نزدیک ترین مشکل به ما اینست که زمانی که یکی از هاردها از بین می رود بدترین گزینه از دست دادن کلیه اطلاعات می باشد در صورت حتی داشتن پشتیبان مناسب نیز مدت زمان بسیار زیادی طول خواهد کشید تا دوباره هارد دیسک ، سیستم عامل و برنامه کاربردی و در نهایت سرویس مورد نظر نصب و مورد استفادد مجدد قرار می گیرد.

پس یک مشکل استفاده از ظرفیت وجود دارد. در زمان کار بسیار سخت است که ظرفیت نهایی مورد نیاز را پیش بینی کنیم. این نکته دلیل اصلی بسیاری از افراد و سازمانها در خرید مقداری دیسک اضافی خارج ار نیاز فعلی خود می باشد تا بتوانند در صورت افزایش فضای سرورها بتوانند سریعا ارتقای لازم را انجام دهند.

برای مثال اگر سروری 500 گیگابایت از فضای یک ترابایتی موجود خود استفاده می کند می توان گفت که شما هرینه 500 گیگابایت فضای بعدی را پرداخت کرده ولی استفاده ای از آن نمی برید و از طرف دیگر اگر آن فضای یک ترابایت برای سروری کافی نباشد راهی بجز ارتقا دوباره فضای آن نداریم که این کار با خاموش کردن سرور همراه خواهد بود. به نظر ما باید راهی برای قرض گرفتن 500 گیگابایت فضای بلا استفاده سرور اولی باشد ولی چطور امکان پذیر می باشد.

از منظر Performance می توان گفت تعداد 10 عدد دیسک بسیار بهتر از یک دیسک می باشد ولی باید به این نکته توجه کنیم این هاردها زمانی که روی سرورهای مخلتف نصب می شوند نمی توان در مواقع لود کاری بالا ، Performance را از هارد های موجود بر روی سرورهای دیگر قرض گرفت.

حالا با توجه به مثال بالا فرض بکنید که بجای ده عدد سرور ، تعداد 100 یا 1000 سرور وجود دارد. آیا حاظرید مدیریت آنها را بر عهده بگیرید؟

استفاده از یک استوریج مرکزی با هدف حذف هارد دیسکهای لوکال روی سرورها صورت می گیرد و از اینرو قرار نیست به هیچ وجه روی سرورها هاردی قرار داده شود. بجای قرار دادن این هارد دیسکها بر روی سرورها، هاردها را بر روی استوریج قرار داده و آن فضای استوریح را کلیه سرورها می توانند ببینند.

بر روی استوریج ها افزونگی در لایه های مختلفی مانند دیسکها ، پورتها ، کنترلرها وجود دارد که کلیه نگرانی ها در خصوص خرابی یک قسمت از استوریج را از بین می برد.

از کل فضای 5 ترابایتی روی استوریج می توان فضای 200 گیگابایت به هر سرور اختصاص داد. سرورهایی که فضایی برای ذخیره سازی ندارند می توانند به راحتی از فضاهای موجود بر روی استوریج استفاده کنند و حتی با توجه به افزایش نیازشان در آینده بدون هیچ Downtime می توانند فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهند. البته استوریج دارای خیلی قابلیت های بیشتری مانند Thin Provisioning ، Compression ، de-duplication و … می باشند که در این مقاله نمی خواهیم به آنها ورود پیدا کنیم.

استوریجهای پیچیده معمولا می توانند قدرت خواندن و نوشتن را برای سرورها افزایش دهند.

مهمترین مسئله مدیریت صدها سروری می باشند که از استوریج استفاده می کنند که در ادامه بطور کامل به آن خواهیم پرداخت.

خب در این مقاله آموزشی به راه اندازی اولیه استوریج HP 3PAR StoreServ 7200c خواهیم پرداخت.

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

در شکل زیر می توانید نمونه ای از باکس های تحویل گرفته شده استوریج HP 3PAR StoreServ 7200c را مشاهده نمایید.

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

باکس هایی که در شکل بالا می بینید بصورت کاملا پلمپ بوده و در یک پک جداگانه کلیه نرم افزارها و مدیاها ارسال شده اند.

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

شما در شکلها می توانید نحوه بسته بندی استاندارد استوریج HP 3PAR StoreServ 7200c را مشاهده فرمایید.

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

در اینجا می توانید نمای پشت استوریج را ببینید که این بسته بندی به گونه انجام شده است تا Power Cooling Module PCM یا همان ماژول های خنک کننده پاور در دو سمت راست و چپ آسیبی نبینند. همانطور که در ابتدای پست در مورد افزونگی در سطوح استوریج اشاره کردیم در اینجا می توان دو کنترلر استوریج یا همان دو نود استوریج را مشاهده نمود. دلیل وجود دو کنترلر یا به تعبیری دو نود بر روی استوریج های پیشرفته این است که وقتی یکی از کنترلرها از کار می افتد و یا خراب می شود کنترلر دومی بتواند کلیه عملیات استوریج را انجام نماید. استوریج 3PAR می تواند با یک کنترلر می تواند کلیه کارهایی که با دو کنترلر انجتم می دهد را انجام دهد.

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

کل تجهیزاتی که ما تحویل گرفته ایم یک استوریج HP 3PAR StoreServ 7200c و دو عدد رکمونت کیت و کابلهای برق می باشند. علاوه بر این تجهیزات ، نرم افزارهای این استوریج را نیز دریافت کرده ایم.

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

استوریج ما یک استوریج دو یونیتی می باشد که هشت عدد هارد 900GB 10K SAS بر روی آن نصب شده است.

همانطور که می دانید شرکتهای HP و Dell در سال 2010 میلادی یک رقابت عجیبی در حوزه استوریج شروع کردند که از آن می توان به خرید 3PAR توسط شرکت HP و خرید Compellent توسط شرکت Dell اشاره نمود.

شرکت HP ، استوریج های 3PAR را در خانواده استوریج های خود اضافه کرده است. از سری های اولیه استوریج های 3PAR می توان به سری های 3PAR 7000 و 3PAR 10000 اشاره نمود.

هر دو سری دارای مدل های مختلفی می باشند که از لحاظ Performance و مقیاس و افزونگی با هم تفاوتهایی دارند و با توجه به آنها نیز قیمتشان متغیر می باشد.

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

مدلی که ما داریم استوریج HP 3PAR StoreServ 7200c می باشد و حرف c در انتهای اسم دستگاه به مفهوم اینست که دستگاه ما علاوه بر دارا بودن قابلیت Block ، قابلیت File را نیز دارد.

به تعبیری دیگر ، استوریج 7200c سرویسهای مربوط به لایه فایل و بلاک را پشتیبانی می کند.

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

تعداد حداکثر 24 عدد هارد دیسک بر روی استوریج قابل نصب می باشد ولی دستگاه استوریج قابل Expand تا 9 محفظه دیسک Enclosure می باشد. از اینرو ، حداکثر تعداد هاردی که دستگاه پشتیبانی می نماید 240 عدد می باشد و ظرفیت قابل پشتیبانی نیز 500 ترابایت می باشد. ظرفیت و فضای قابل استفاده به نوع RAID و Redundancy و دیگر تنظیمات آن بستگی دارد. جهت مقایسه باید گفت دستگاه HP 3PAR 10800 از ظرفیت خام 3 پتابایت پشتیبانی می نماید و 3 پتابایت ظرفیت بسیار زیادی می باشد.

در پیکربندی ما 8 عدد هارد 900GB 10K SAS وجود دارد و ظرفیت خام 7.2 ترابایت در اختیار ما می باشد. درست است که فضای زیادی نیست ولی ما می توانیم با همین فضا دستگاه را تست و بررسی نماییم.

 

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

در پشت دستگاه چهار کامپوننت اصلی وجود دارد:

1- دو عدد پاور در سمت راست و چپ دستگاه 764W Gold و دو عدد خنک کننده پاور PCM: این ماژول ها کنترلر نود استوریج را روشن و خنک نگه می دارد و برق مصرفی را نیز تامین می نماید.

2- دو عدد Node: در دستگاههای استوریج 3PAR ، حداقل دو عدد کنترلر وجود دارد که می توان گفت قلب سیستم می باشد. این کنترلرها مسئول دسترسی به داده ها و فشرده سازی ، Thin Provisioning و … می باشند.

 

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

در عکس بالا می توانید تصویری دقیق تر از نود کنترلر استوریج HP 3PAR 7200c را ببینید. در سمت چپ یک پورت RJ-45 وجود دارد که با نام Mfg لیبل گذاری شده است که برای ارتباط از طریق کابل سریال مورد استفاده قرار می گیرد. در قسمت بالای نود کنترلر یک اسلات PCI برای افزایش پورتها بر روی استوریج وجود دارد. پورتهای Expansion پائینی که دو عدد می باشند Interconnect Port نامیده می شوند و برای متصل نمودن خارجی دستگاههای استوریج 3PAR بکار می روند. از آنجا که حداکثر تعداد نود دستگاه ما دو عدد می باشد که بصورت اتوماتیک و داخلی به هم وصل شده اند این پورتها برای در پیکربندی ما مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

در قسمت میانی یک دسته کلید میله ای شکل برای قفل کردن دستگاه وجود دارد و همچنین دو پورت با نامهای DP-1 و DP-2 برای محفظه دیسک های اضافی مورد استفاده قرار می گیرد.

در سمت راست آن تعداد چهار پورت وجود دارد که دو عدد از آنها FC SFP می باشند و برای ارتباط میان استوریج با SAN Fabric یا VC FlexFabric مورد استفاده قرار می گیرند و فرمت ارتباط نیز DAC می باشد و دو پورت دیگر نیز که در سمت راست وجود دارند از نوع RJ-45 می باشند و برای مدیریت Mgmt دستگاه یا Remote Copy مورد استفاده قرار می گیرند.

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

ما اینجا سعی کرده ایم تا عکسهایی از این دستگاه تهیه کنیم و دید کلی به شما ارائه دهیم. شما می توانید سخت افزار جذاب دستگاه را مشاهده نمایید. علیرغم وجود پردازنده مرکزی بر روی دستگاه استوریج که کلیه اقدامات ارسال و دریافت داده ها را انجام می دهد دستگاه Chip دیگری به نام 3PAR ASIC دارد که می تواند کلیه عملیات دیگر مانند Thin Provisioning ،  compression ، Zero Detection و de-duplication را انجام می دهد. با توجه به این توضیحات مشکلی از بابت اینکه چندین Task غیرمهم نیز در حال انجام است وجود ندارد و کارایی استوریج نیز اصلا افت نخواهد کرد. 3PAR ASIC در واقع یکی از بزرگترین لایه های 3PAR می باشد که اغلب مورد رقابت قرار می گیرد.

همانطور که در تصاویر می بینید کامپوننت های دیگری نیز وجود دارند که در اینجا بر روی آنها بحث نخواهیم کرد.

 

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

در تصویر زیر می توانید نمای جلویی دستگاه را مشاهده نمایید.

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

ما دو استوریج 3PAR 7200c داریم و از اینرو می توانیم قابلیتهایی از قبیل Remote Copy و Peermotioning را راه اندازی و تست نماییم. هر دو قابلیت ذکر شده داده ها را بر روی چندین آرایه استوریج جهت رسیدن به data protection و Load balancing ذخیره سازی می کند.

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

این استوریج با نرم افزارهای بسیار زیادی ارائه می شود که یکی از در بسته نرم افزاری ارائه می شود. وجود این همه بسته نرم افزاری به همراه لایسنسهای هارد و استوریج و … به نوعی وجود سختی در اجرای کار را به کاربر القا می کند و برای مثال در مقایسه با استوریج HP StoreVirtual که با خرید لایسنس کلیه قابلیت ها و امکانات آن قابل استفاده می باشد تفاوت دارد.

در این دستگاه یک OS Suite وجود دارد که سیستم عامل اصلی استوریج می باشد و خرید و راه اندازی آن اجباری می باشد بقیه نرم افزارها و لایسنس ها بصورت اختیاری خرید و به سیستم اضافه می شوند و قابلیتی را در اختیار سیستم قرار می دهند.

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

نصب دستگاه بر روی رک بسیار آسان می باشد و کسی حتی یک سرور معمولی هم روی رک نصب کرده باشد می تواند آن را بر روی رک نصب نماید.

 

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

هر دو استوریج HP 3PAR StoreServ 7200c بر روی استوریج نصب می شوند و پیچ های آن نیز باید بطور کامل بسته شوند.

 

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

نمایی از پشت استوریج نصب شده و همانطور که می توانید ببینید هر چهار کامپوننت برقی و خنک کننده روشن می باشند و کابل Mgmt آبی رنگ نیز متصل شده است و در نهایت کابلهای FC نارنجی رنگ به هاستها متصل شده است. البته ما یه سری تنظیماتی برای Fault-Tolerance نیز انجام خواهیم داد.

 

پروژه-نصب-و-راه-اندازی-استوریج-HP-3PAR-StoreServ-1

از آنجا که ما در این پست نمی خواهیم به شرح جزئیات مدیریت استوریج 3PAR بپردازیم فقط باید در اینجا به این نکته اشاره شود که این کنسول مدیریتی جدید StoreServ Management Console SSMC  توسط HP ارائه شده است. کنسول مدیریتی 3PAR که IMC نام دارد در کنار ظاهر بسیار زیبای خود با استفاده از کنسول وب خود قابل دسترسی و مدیریت می باشد. شایان ذکر است که کنسول 3PAR Command Line Interface نیز برای علاقمندان وجود دارد.

شما می توانید ابزارهای اشاره شده برای مدیریت استوریج را از 3PAR SSMC , 3PAR IMC, 3PAR CLI و OneView را از پورتال دریافت نمایید.

شما با استفاده از این استوریج و تجهیزات سروری مورد نیاز ، شبکه ای بسیار قدرتمند برای راه اندازی کلیه سرویسهای خود در بستر مجازی با بالاترین ضریب اطمینان را در اختیار می گذارد.

 

گروه فنی و مهندسی وی سنتر ارائه دهنده راهکارها و تجهیزات استوریج HP 3PAR آمادگی خود را برای تامین نیازهای مشتریان در این حوزه اعلام می دارد.

شماره تماس: 88884268 – 021

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

آموزش نصب و راه اندازی Hyper-V در ویندوز سرور ۲۰۱۶

در دنیای مجازی سازی این روزها Hyper-V و VMware حرف اول را میزنند ، بسیاری از کاربران در سراسر جهان (به استثنای کشور عزیزمان) مشکلاتی نظیر هزینه بالای لایسنس VMware را دارند که با وارد شدنن مایکروسافت به حوزه مجازی سازی و ارائه مجازی ساز رایگان Hyper-V توانسته سهم قابل توجهی ازز  کارشناسان شبکه را به سمت خود بکشاند .

البته تنها تفاوت Hyper-V و VMware به ماجرای لایسنس و هزینه نیست بلکه سرعت قابل قبول Hyper-V رقابت فنی را نیز بین این دو برند مطرح کرده است . مایکروسافت Hyper-V را در قالب یک سرویس در ویندوزز سرور گنجانده است که نصب و راه اندازی آن تقریبا آسان است .

[caption id="" align="alignnone" width="569"]آموزش نصب و راه اندازی Hyper-V در ویندوز سرور 2016آموزش نصب و راه اندازی Hyper-V در ویندوز سرور ۲۰۱۶[/captionn]

می‌توانید از طریق این سرویس سیستم‌ عامل‌ های مختلف را روی یک سرور اجرا کنید و برای تست به کار بگیرید. قبل از نصب این سرویس باید به این نکته توجه کنید که اگر می‌خواهید این سرویس را در یک سیستمم واقعی نصب کنید در بعضی از مواقع این سرویس در هنگام نصب و یا در زمان ایجاد ماشین مجازی با خطا مواجه خواهد شد که دلیل آن این است که مجازی سازی یا همان Virtualization روی مادربرد سیستم شما فعالل نشده است که شما باید سیستم خودتان را Restart کنید و از طریق Setup این گزینه را فعال کنید. (این قابلیتت در اصطلاح VT نامیده می شود که باید در تنظیمات مادربورد و cpu فعال شود)

برای شروع  به مانند شکل بالا وارد Server Manager  شوید  و از منوی Manage وبر روی Add Role and Features کلیک کنید.
آموزش نصب و راه اندازی Hyper-V در ویندوز سرور 2016

در شکل بالا وارد قسمت Server Roles شوید و از لیست سرویس‌های موجود گزینه Hyper-V را انتخاب کنید که بعد از آن شکل بالایی آن ظاهر می‌شود که باید بر روی Add Featuress کلیک کنید و بعد از آن بر روی Installl کلیک کنید تا سرویس نصب شود، اما در بعضی از این سیستم‌ها با خطا شکل زیر مواجه خواهیم شد:
آموزش نصب و راه اندازی Hyper-V در ویندوز سرور 2016

همانطور که در شکل بالا مشاهده می‌کنید با خطا A hypervisor is already running مواجه شدیم و آن هم به این خاطر است که ما می‌خواهیم سرویس Hyper-V را در یک ماشین مجازی نصب کنیم، برای حل اینن مشکل باید از دستوران PowerShell استفاده کنیم.
آموزش نصب و راه اندازی Hyper-V در ویندوز سرور 2016

نکته: اگر با این خطا مواجه نشدید لازم نیست این مراحل را طی کنید و می‌توانید از ان عبور کنید.
برای اجرای سرویس PowerShell وارد جستجو شوید و به صورت شکل بالا  آن را اجرا کنید، حتماً از طریق کاربرر Administrator آن را اجرا کنید.
آموزش نصب و راه اندازی Hyper-V در ویندوز سرور 2016

دستور اول:
Enable-WindowsOptionalFeature –Online -FeatureName Microsoft-Hyper-V –All -NoRestart
همانطور که در شکل بالا مشاهده می‌کنید دستور با موفقیت اجرا شده است.
آموزش نصب و راه اندازی Hyper-V در ویندوز سرور 2016

دستور دوم:
Install-WindowsFeature RSAT-Hyper-V-Tools -IncludeAllSubFeature
دستور دوم هم با موفقیت اجرا شده است.
آموزش نصب و راه اندازی Hyper-V در ویندوز سرور 2016

دستور سوم:
Install-WindowsFeature RSAT-Clustering -IncludeAllSubFeature
دستور سوم هم با موفقیت اجرا شده است.
آموزش نصب و راه اندازی Hyper-V در ویندوز سرور 2016

دستور چهارم:
Install-WindowsFeature Multipath-IO
دستور چهارم هم اجرا شد و بعد از این دستور سیستم را حتماً Restartt کنید، تا نصب سرویس کامل شود.

همانطور که گفتم این مراحل اجرای دستورات در PowerShell برای کسانی هست که در هنگام نصب سرویس Hyper-V با خطا مواجه شدند و نصب سرویس از طریق گرافیکی امکان پذیر نبود.

 

 

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

EMC HDD 200GB SSD EFD 15X3.5 Hard Drive V3-VS6F-200

 

توصیف

با استفاده از این هارد می توانید به ماکزیمم Performance لازم در یک استوریج سری EMC VNX برسید. هارد EMC V3-VS6F-200 یک هارد 3.5 اینچی SSD با ظرفیت 200 گیگابایت می باشد. همه هاردهای EMC بصورت تست شده به فروش می رسند.

هارد EMC V3-VS6F-200 همچنین با پارتهای 005049185, 005049298, 005049884 و ... نمایش داده می شود.

 

EMC VNX V3-VS6F-200  200GB SSDs 005049185, 005049298, 005049884

با رشد داده های IT و بالا رفتن هزینه های تجهیزات IT ، صاحبان مشاغل مجبور هستند تا اهداف جدیدی را دنبال بکنند تا بتوانند هزینه ها را کاهش دهند. در همین شرایط، شرکتها و کمپانی های سازنده تجهیزات استوریج نیز به دنبال نوآوری و خلق مزایا و قابلیتهای جدید بر روی استوریج با حفظ کنترل محیطی هستند. استوریج ها یکی از کلیدی ترین تجهیزات در دیتاسنترهای امروزی می باشند اگرچه ظرفیتهای ارائه شده توسط سیستمهای استوریج بصورت سالیانه رشد می کند ولی از لحاظ Performance و سرعت دیسکها تغییر زیادی اتفاق نمی افتد. برای آزادسازی قدرت ساختار IT بصورت کلی باید به سمت تکنولوژی های جدید ارائه شده توسط کمپانی های سازنده استوریج که همان حذف تگناهای موجود در استوریج های سنتی است حرکت نمود. این حرکت با استفاده از هاردهای فلشی امکان پذیر می شود بطوری که این هاردها در مقایسه با هاردهای فایبر ، 30 برابر I/O بالاتری ارائه می دهند.

اصلی ترین مزیت هاردهای فلشی ، پایین آوردن زمان انجام محاسبات محیطهای کسب و کار و بالا بردن بهره وری ساختار استوریج می باشد. پایین آوردن زمان انجام پردازش ها ، به مشتریان اجازه می دهد تا طراحی زمان طراحی محصول و کاهش ریسک حین تراکنش های مالی اشاره کرد. استفاده از فلش باعث بالا رفتن بهره وری کلی ساختار IT از طریق استفاده از بهترین و مناسب ترین بخش استوریج متناسب با هر برنامه کاربردی می شود و مخصوصا این بهره وری در صورتی که استوریج شما از قابلیت Automated Storage Tiering نیز بهره می برد به مراتب بالاتر می شود. EFDs نشاندهنده این است که این محصول قابل استفاده در محیطهای IT با هر اندازه ای می باشد و به بالا رفتن سرعت کلی برنامه های کاربردی کمک می کند.

 

 

برنامه های کاربردی متناسب با 200GB SSDs 005049185 / V3-VS6F-200

استفاده از هاردهای SSD/EFD از قبیل هارد EMC با شماره فنی 005049184 و V3-VS6F-200 در برنامه های کاربردی که از بلاک های کوچک و Random I/O استفاده می کنند فاکتور خوبی برای رسیدن به Performance بالاتر می باشد. این برنامه های کاربردی گرایش به کم کردن مزایای Caching از سیستم استوریج هستند. علاوه بر این ، در برنامه های کاربردی این چنینی ، دسترسی فیزیکی به دیتای روی دیسک ، بالاترین تاثیر را در Performance کلی دارد. بلاک های اطلاعاتی کوچک و برنامه های کاربردی با Random I/O بهترین بهره را از بالا رفتن Performance استوریج خواهند برد.

 

 

 

برنامه های عمومی متناسب با هارد V3-VS6F-200 EMC 200GB SSD EFD

  • OLTP
  • E-commerce
  • High-performance block applications over iSCSI
  • High-write bandwidth applications, like DB load and system backup, that are known to cause forced flushing
  • Hot database tables that require very fast read response time and/or high throughput
  • High-Transaction Web Server
  • E-mail server / Microsoft Exchange Server
  • Small, highly active file systems that have a response time SLA

 

مشخصات هارد EMC V3-VS6F-200, 005049185, 200GB SSD

 

Interface SSD
Capacity 200GB
RPM NA
Interface 6Gb/s
MPN V3-VS6F-200
Other PN 005049185, 005049298, 005049884, 005049885, 005050184, 005050186, 005050364, 005050362, 005050498, 005050499
Form Factor 3.5″ with tray
Platform Compatibility VNX5300, VNX5100

 

 

EMC V3-VS6F-200 / 005049184 Enabling Technologies

هاردهای Enterprise فلشی به شما این تضمین را می دهند تا بتوانید چشم انداز استوریج خود را تغییر دهید. سرعت و کارایی بالا با استفاده از FED ها بطور کلی یک گام بسیار مهم در جهت برطرف ساختن مشکلات تکنولوژیهای سنتی استوریج می باشد و این گام به عنوان یک جهش بلند در دهه گذشته مطرح شده است. برنامه های کاربردی محیط شما چه دیتابیسی باشند و چه ایمیل و غیره دیگر با تگناهایی در اجرا همراه نخواهند بود بدلیل اینکه تکنولوژی FED آن را بطور کامل آن را پوشش داده است. از آنجا که استفاده از FED ها در پلتفرم Unified نیز ممکن می باشند، مزایای استفاده از دیسکهای FED می تواند در پروتکل های ارتباطی FC و iSCSI یا (NAS (NFS/CIFS قابل پیاده سازی باشد.

استفاده از هاردهای فلشی می تواند یک Performance بسیار بالا و غیرمنتظره ای در اختیار کاربر قرار می دهد که برای Application هایی که نیاز به پایین ترین زمان پاسخگویی Read/Write می باشند بهترین گزینه می باشد.

شایان ذکر است هاردهای فلشی در مقایسه با هاردهای سنتی مصرف برق بسیار پایینی دارند.

 

 

 

نیازمندیهای برنامه های کاربردی برای استفاده از EFD / SSD :

  • A minimum small block read response time
  • The ability to scale throughput linearly over many concurrent threads
  • Avoidance of forced flushing

 

جزئیات

 

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

 

EMC VNX HDD 1.2TB 10K SAS Hard Drive V4-VS10-012

توصیف محصول

با استفاده از این هاردها می توانید به راحتی ظرفیت و کارایی استوریج EMC VNX SAN خود را افزایش دهید. شماره فنی EMC V4-VS10-012 متعلق به هارد EMC 1.2TB SAS 10K می باشد. کلیه هاردهای EMC قبل از فروخته شدن ، بطور کامل تست می شوند.

هارد V4-VS10-012 همچنین با پارت نامبرهای 005050826, 005050082, 005051946 و ... نیز ارائه می شود.

 

 

تکنولوژی هارد EMC V4-VS10-012 1.2TB 10K SAS

هاردهای SAS جزو هاردهای کلاس Enterprise می باشند که به نوعی کامل کننده هاردهای SATA و NL-SAS می باشند. هاردهای SAS کارایی بسیار بالایی در شرایط سخت از خود نشان می دهد و به مراتب بهتر از هاردهای SATA و NL-SAS کار می کند. هاردهای SAS ، بسیار قابل اعتماد هستند و جزو هاردهای مغناطیسی محسوب می شوند. هاردهای SAS برای ارتقای استوریج بسیار گزینه مناسبی می باشد.

مزایای هاردهای SAS به هاردهای SATA

  • قابلیت Dual Port که اجازه می دهد هارد از دو مسیر برای جابجایی دیتا استفاده کند.
  • قابلیت اتصال به چندین کامپیوتر
  • کاملا مطابق با دستورات SCSI
  • عمق بلند صف دستورات

 

برنامه های EMC V4-VS10-012, 005049175 & 005049196 1.2TB 10K SAS HDD

استفاده از هارد EMC SAS با شماره فنی V4-VS10-012 و یا همان 005049175 & 005049196 برای برنامه هایی که از بلاک های کوچک استفاده می کنند و Random I/O به عنوان فاکتور کلیدی برای درک Performance بالاتر است مورد استفاده قرار می گیرد. این برنامه های کاربردی گرایش به حداقل سازی هرگونه حافظه Cache سیستم دارند. علاوه بر این، در این برنامه ها، دسترسی فیزیکی به داده های روی دیسک ، بهترین تاثیر را در Performance کلی دارد. با این بلاک های کوچک، برنامه های کاربردی با Random I/O می توانند بهترین بهره وری را از سیستم استوریج دریافت نمایند که این بهره وری در حوزه های SEEK Time و Rotational Latency Time می باشد.

 

برخی از برنامه های کاربردی مناسب با هارد V4-VS10-012

  • OLTP
  • e-commerce
  • ERP
  • Database
  • Web Server
  • E-mail
  • Data Replication

 

مشخصات فنی هارد

Interface SAS
Capacity 1.2TB
RPM 10,000 RPM
Cache 16MB
MPN V4-VS10-012
Other PN 005050826, 005050082, 005051456, 005051455, 005051946, 005051949
Form Factor 3.5″ with tray
Disk Shelf Compatibility Platform Compatibility

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

انتخاب سرور HP

تمام تلاش اچ پی بر این است که که محصولات که در زمینه سرور ارائه میدهد شما را در صنعتی که در ان به فعالیت میپردازید کمک کند و خود نیز یکی از بزرگترین پرچمداران عرصه تولید سرور و تجهیزات ذخیره سازی باشد ، با نگاهی کوتاه و متمرکز بر بسیاری از دیتاسنتر های پیاده سازی شده توسط کمپانی ها و سازمانن های بزرگ و معروف میتوان به راحتی فهمید که HP جزء لاینفک این دیتاسنتر های بزرگ و معروف میباشد .شاید اساس و پایه بسیاری از دیتاسنتر هایی که حرفی برای گفتن دارند سرور های بکار برده شده در انها هستت .کمپانی HP با ارائه نسل های مختلف سرور های خود یکی از سردمداران پرچم سخت افزار در دیتاسنتر ها میباشد که از این سخت افزار ها میتوان به رک ها و سوئیچ ها و استورج های و سرور ها و وبسیاری ازز تجهیزات جانبی دیگر اشاره کرد. اما سرور های اچ پی را می توان به قدرت بتوان گفت در ایران حرف اول راا میزنند و یک سرو گردن از سایر برند ها بالاتر هستند. 

انواع سرورهای DL و ML و BL در اچ پی HP


شاید بتوان گفت یکی از مهترین معیار های که در خرید یک سرور اچ پی باید مد نظر قرار بدهید نوع تاور و نوع رک مونت بودت سرور های مورد نظر میباشد .البته شاید در نگاه اول کمی خنده دار بنظر برسد اما مهمترینن نگته در خرید سرور اچ پی این مورد میباشد.یک زیر ساخت قوی با قابلیت انعطاف پذیری بالا، موجب افزایشش کارایی شده و دنیای جدید را به زیر ساخت های شما خواهد داد، همچنین زمینه استفاده از فناوری های جدیدد در آینده را نیز فراهم خواهد و شما میتوایند با یک انتخاب مناسب سرور ی برای چندین سال اینده خود تامینن کنید.سرورهای HP همواره جزء پرفروش ترین محصولات بوده و از جمله این زیرساخت ها محسوب می گردد.. این سرورها به همراه مجموعه ای از ابزارهای مختلف برای مدیریت ، ذخیره سازی اطلاعات و تچهیزات جانبی،، قابلیت ارائه سرویس های مورد نیاز برای سازمانها و محیط های کاری با کیفیت فوق را دارا می باشد.سرورهای رده Proliant به سه گروه Rackmount و Tower و Blade تقسیم شده اند. سرورهای Tower و Rackmount در مدلهای۱۰۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ ارائه شده لست. در ادامه به معرفی هر گروه از سرورهای سری Proliant می پردازیم.

گروه (Rackmount (DL


این گروه از سرورها ،سرورهایی با سایز متوسط هستند که قابلیت انعطاف و مدیریت پذیری بالایی دارند. همچنین برای محیطهای با تعداد زیاد سرور مناسب هستند و جهت استفاده باید داخل رک قرار گیرند. در اینن گروه از سرورها می توان به مدلهای سری DL100 ، DL300 ، DL500 ، DL700 و DL900 اشاره نمود. البته ازز این نوع سری DL380 یکی از پرفروش ترین مدل ها در ایران میباشد و بسته به محیطی های که دارای رک میباشند بسیا انتخاب مناسبی میباشد و شاید این گروه از سرورها برای پشتیبانی از میزان حافظه دیسک و I/O بالا طراحی شده اند.در بخشهای مختلف از جمله سایتها، دیتا سنترها و ... می توان از آنها استفاده نمود 

Image



گروه(Tower (ML


نمیتوان گفت در کارایی چیزی کمتر از سری های DL دارند و حتی در حد سری های DL نیز بتوان همچنین کانفیگی را پیاده ساز ی کرد اما بهترین مزیت این سری ها عدم وابستگی انها به رک یوده و میتوانید در شرکت های معمولی و کوچک سولشن های مناسبی باشد البته میتوان گفت که در همچنین برای استفاده نیازی به رک ندارند وبه صورت Tower قرار می‌‌‌‌‌گیرند. البته در صورت نیاز می‌توان این سرورها را داخل رک قرار داد. در اینن گروه سرورهای مدلهای سری ML100 و ML300 قرار دارند. 

Image



گروه (Blade(BL


گروه سرورهای Blade که حالت تیغه‌ای دارند، به صورت کاملا فشرده و ماژولار طراحی شده اند. نحوه قرارگیری این سرورها در رک به صورت مجموعه ای بوده و تعداد ۸ یا ۱۶ عدد از آنها در محفظه های مخصوصی باا عنوان C7000 و C3000 قرار گرفته و داخل رک نصب می‌شو ند. قابلیت انعطاف بالا و ساختار متفاوت، موجب کاهش هزینه های دیتا سنترها و بالا رفتن کیفیت سرویس دهی شده است . 

Image



شاید در نگاه اول به ماهیت اساسی سرور های BLADE پی نبرید اما با نگاهی ریز تر میتوان به اهمیت این نوع از سرور ها پی برد و ارزش انها را درک گرد . به عنوان مثال در یک رک اچ پی 42 یونیت شما میتوانید سه عددد سرور BLADE C7000 را نصب کنید که هر شاسی شما 16 تیغه ی سروری در خود جای میدهد یعنیی 3*16=48 عدد سرور را میتوانید در یک عدد رک جای دهید حال اگر در همان رک اگر DL380 به کارببرزید تنهاا میتوانید 24 عدد سرور را جایگذاری کنید و اهمیت موضوع را وقتی میفهمید که هر متر مربع از دیتا سنتر شما باا هزینه های بسیار بالایی تهیه شده باشد انوقت شما برای هر متربع از دستاسنتر خود اهمیت بسیاری قائل خواهید شد. 

  • Sajjad Rezaei