گروه فنی و مهندسی وی سنتر

راهکارهای جامع دیتاسنتر

گروه فنی و مهندسی وی سنتر

راهکارهای جامع دیتاسنتر

راهکارهای جامع دیتاسنتر

پیوندها
  • ۰
  • ۰

آموزش راه اندازی سرور مجازی با vmware

آموزش راه اندازی سرور مجازی با vmware

آموزش راه اندازی سرور مجازی با vmware

در این پست به سراغ آموزش راه اندازی سرور مجازی رفته ایم و کتابی رو آماده کردیم که در قالب ۱۱۱ صفحه نگارش شده است درکتاب آموزش راه اندازی سرور مجازی راهنمایی کامل برای نصب و راه اندازی یک دیتا سنتر مجازی سازی شده آورده شده است و یک فصل هم به storage ها اختصاص داده شده است.

با مجازی‌سازی می‌توان بدون خرید سخت‌افزارهای اضافی، افزونگی به وجود آورد. افزونگی به این معنی است که چند سرور یک کار را انجام دهد و در این صورت اگر یک سرور به هر دلیلی از کار بیفتد، سرور دیگری که همان کار را انجام می‌دهد، می‌تواند جایگزین آن شود. این کار باعث جلوگیری از وقفه می‌شود.

مجازی‌سازی : 
در علم کامپیوتر، مجازی‌سازی (به انگلیسی: virtualization) به ساخت نمونهٔ مجازی (غیر واقعی) از چیزهایی مثل پلتفرم سخت‌افزاری، سیستم عامل، وسایل ذخیره‌سازی و یا منابع شبکه، گفته می‌شود.

مجازی‌سازی از یک نوع تفکر عمیق و اجرا کردن هر آنچه که در فکر و ذهن می‌گذرد و نهایتاً بدون وجود خارجی پیاده‌سازی می‌گردد. در علم کامپیوتر استفاده از تکنولوژی مجازی‌سازی باعث رشد و پیشرفت بسیار شده است. پیاده‌سازی دستگاه‌های سخت‌افزار ی به صورت مجازی اما با همان عملکرد مزایای بسیاری را برای ما به به رهاورد کشیده است.

اصولاً نرم‌فزار ها مجازی هستند چون ذات آنها فیزیکی نیست. از اینرو می‌توان گفت مجازی‌سازی در اکثر اوقات شکل نرم‌افزاری دارد؛ که البته بر روی یک سخت‌افزار خاص اجرا خواهد شد. طراحی و شبیه‌سازی انواع سوییچ‌ها، روترها، سرورها و … از این دسته‌اند. شرکت‌هایی نیز در زمینه تولید سیستم‌های مجازی مشغول به کارند نظیر شرکت مایکروسافت با سیستم Hyper-V و یا سیستم‌های مبتنی بر هسته لینوکس از جمله ESX.

استفاده از هر یک از این سیستم‌ها مزایا و امکانات خود را دارد. اما بطور کلی مزایای مجازی‌سازی شامل موارد ذیل است:

  • کاهش هزینه خرید تجهیزات سخت‌افزاری زیاد
  • متمرکز سازی
  • کاهش هزینه‌های جاری نظیر برق، نگهداری، تعمیرات
  • کاهش گرمای تولیدی توسط دستگاه‌ها
  • عدم نیاز به فضای زیاد به نسبت حالت سنتی
  • استفاده از بیشترین ظرفیت تجهیزات سخت‌افزار ی
  • جابجایی راحت
  • پشتیبان‌گیری راحت از اطلاعات
  • تسریع امور به خاطر وجود بالقوه دستگاه‌ها و عدم نیاز به صرف زمان برای خرید، نصب و آماده‌سازی
  • امکان تنظیم و نصب سرور ها و تجهیزات مجازی با استفاده از الگو و کپی برداری

وی‌ام‌ویر VMware :
وی ام ویر (به انگلیسی: VMware, Inc) شرکت فراهم کنندهٔ نرم‌افزارهای مجازی سازی است که دفتر اصلی آن در شهر پالو آلتو در ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

هم اکنون دفتر مرکزی شرکت در پالو آلتو، کالیفرنیا، ایالات متحده، و مرکز تحقیق و توسعه( به انگلیسی: R&D) آن در کمبریج، ماساچوست هستندو همچنین مرکز تایم وارنر مربوط به این شرکت در شهر نیویورک، در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد. هم اکنون شرکت خانه وی ام ویر ایران VMware home نیز خدمات تخصصی وی ام ویر را در ایران ارائه می دهد.

نرم‌افزار ماشین مجازی، (به انگلیسی: Virtual Machine ware) نرم‌افزاری قدرتمند برای توسعه دهندگان نرم‌افزارها و مدیران سیستم و کسانی است که می‌خواهند در ساختار نرم‌افزاری شان تغییراتی اساسی بدهنداست. این نرم‌افزار با قدمت بیش از ۵ سال و برنده شدن برخی جوایز محصولات نرم‌افزاری، توسعه دهندگان نرم‌افزار را قادر می‌کند، پیچیده ترین برنامه‌های تحت شبکه را که در سیستم عامل‌های ویندوزهای مایکروسافت، مک‌نتاش اپل، لینوکس یا نت ویر اجرا می‌شوند را روی تنها یک رایانه، اجرا کنند که این قابلیت در کنار برخی قابلیت‌های دیگر این برنامه از وی ام ویر یک وسیله ضروری برای توسعه دهندگان رایانه‌ای و مدیران سیستم‌ها ساخته است.

  • ۹۶/۱۰/۱۱
  • Sajjad Rezaei

سرور مجازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی