گروه فنی و مهندسی وی سنتر

راهکارهای جامع دیتاسنتر

گروه فنی و مهندسی وی سنتر

راهکارهای جامع دیتاسنتر

راهکارهای جامع دیتاسنتر

پیوندها
  • ۰
  • ۰

مراحل اتصال دامنه به هاست

پس از تهیه دامین و هاست، باید ترتیبی اتخاذ کنید تا زمانی که یک کاربر نام دامنه شما را در مرورگر اینترنت خود وارد نمود، به سرور میزبان وب سایت شما هدایت شده و محتویات آن را مشاهده نماید. در غیر این صورت، کاربران مجبورند تا وب سایت شما را از طریق آدرس IP آن که یک مقدار عددی است (و به خاطر سپردن آن بسیار مشکل است) مشاهده نمایند. اتصال یک دامنه با هاست آن از طریق Name Server ها صورت می پذیرد. وب سایتها با استفاده از نام سرور ها، امکان استفاده از Domain Name ها را به جای آی پی آدرس ها می دهند. درواقع DNS نشان دهنده یک تکنولوژی قدرتمند اینترنت برای تبدیل نام دامنه به آدرس IP است. وظیفه اصلی آن، یک رابط بین آدرس IP، نام سیستم کاربران وب سایت ها و حوزه های مربوطه می باشد.

مراحل اتصال دامنه به هاست

نحوه عملکرد سیستم DNS

برنامه کار DNS مانند این است که هر بار شما نام یک دامنه را در مرورگر خود وارد می نمائید به طور خودکار در سرور DNS تبدیل به آی پی آدرس دامنه می شود، به عنوان مثال شما نام دامنه "vcenter.ir" را در مرورگرتان وارد می نمائید و این در حالی است که این نام توسط سیستم DNS به IP آدرس  تبدیل می شود، در واقع با این کار از به خاطرسپردن اعداد پیچیده و همچنین ترکیبات گیج کننده برای کاربران جلوگیری می شود.

مراحل اتصال دامنه به هاست

انواع رکوردها و نحوه ویرایش و عملکرد آنها در DNS Zone

درواقع اغلب شرکت های ارائه دهنده دامنه ، پس از ارائه دامین به کاربران خود، یک پنل مدیریتی نیز در اختیار آنها قرار می دهند که امکانات این پنل ها بسته به شرکت ارائه دهنده این خدمات متفاوت می باشد. در این کنترل پنل مدیریتی، اغلب امکان ثبت Name Server ها و همچنین تغییر آنها به کاربران داده می شود.با استفاده سرویس DNS علاوه بر امکان اعمال تنظیمات در هاستینگ و یا پنل های مدیریتی دامنه، امکان تغییر آی پی آدرس نیز وجود دارد و میتوان IP را به هاست دیگری متصل و مجموعه کاملی از رکوردهای دامنه مانند DNS ، A ، NS ، MX را به راحتی تغییر داد. در واقع هر یک از این رکوردها مسئولیت و ماموریت های خاصی دارند که در این جا شرح مختصری از هر یک را ارائه می دهیم:

رکورد A: کار نگاشت آدرس IP به نام Host را انجام می‌دهد. این ضروری‌ترین حوزه رکورد در اینترنت است.

رکورد CNAME: نام مستعار (آلیاس) یک دامنه یا زیردامنه است. کاربری که تلاش کند به این آلیاس دسترسی پیدا کند به طور خودکار به سروری هدایت خواهد شد که در رکورد A تعیین شده است. با این کار می‌توانید برای یک وب هاستینگ بیش از یک نام داشته باشید. وقتی آدرس IP خود را در رکورد A تغییر دهید رکوردهای CNAME آن دامنه به طور خودکار به IP جدید اشاره خواهند کرد.

تبادل‌گر ایمیل (رکورد MX): نگاشت ترافیک ایمیل به یک سرور ایمیل را انجام می‌دهد. این رکورد می‌تواند یک هاست دیگر با یک آدرس IP باشد. این رکورد باعث می‌شود ایمیل‌های شما به درستی تبادل شوند.

نام سرور (NS): شامل اطلاعات نام سرور آن حوزه می باشد. تنظیم این رکورد به سرورهای DNS دیگر که اطلاعات حاصل از جستچوی نام دامنه در سرورهای DNS را cash می‌کنند نشان می‌دهد که در این حالت سرور شما نقش SOA را برای این دامنه ایفا می‌کند.

شایان ذکر است این قابلیت در میزبانی معمولا توسط یک گزینه به نام DNS Zone Editor در اختیار کاربران قرار داده می شود.

مراحل اتصال دامنه به هاست

چگونگی ست نمودن Name Server های مربوط به هاست بر روی دامنه

حال به منظور اتصال دامنه به هاستینگ ، در قسمت Name Server در داخل پنل مدیریتی دامنه، می بایست مشخصات هاست خود را وارد نمائید. به عنوان مثال در صورتی که هاست (لینوکسی) خود را از تکین هاست تهیه نموده باشید، می توانید Name Server های ns1.takinhost.com و ns4.takinhost.com را بر روی دامنه خود set نمائید. همچنین جهت دریافت مشخصات مربوط به نام هاست شما می توانید با شرکتی که خدمات هاستینگ خود را دریافت نموده اید تماس حاصل نمائید. شایان ذکر است این اطلاعات پس از تهیه هاست از طریق ایمیل نیز برای کاربران ارسال می گردد. همچنین زمانی که سپری می شود تا NS ها بر روی هاست set شوند بستگی به پسوند دامنه دارد. برای دامنه های ir. معمولا این زمان طولانی تر و ممکن است به طور میانگین تا 24 ساعت به طول انجامد. شایان ذکر است برای دیگر پسوندها مانند com ، .net. و ... بین 3 الی 4 ساعت زمان می برد. حال در صورتی که تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید، می توانید با وارد نمودن نام دامنه تان یا همان آدرس سایتتان در مرورگر، سایت خود را مشاهده نمائید.

  • ۹۶/۱۲/۰۳
  • Sajjad Rezaei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی