گروه فنی و مهندسی وی سنتر

راهکارهای جامع دیتاسنتر

گروه فنی و مهندسی وی سنتر

راهکارهای جامع دیتاسنتر

راهکارهای جامع دیتاسنتر

پیوندها
  • ۰
  • ۰

خلاصه مزایای هارد های اکسترنال

1- به راحتی نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرند، یعنی Plug & Play بوده و بر خلاف هارد های اینترنال نیازی به استفاده از کابل های SATA یا IDE جهت انجام عملیات "هارد به هارد " و یا برای اتصال مستقیم به کامپیوتر ندارند.

2- بهترین روش برای تهیه بک آپ استفاده از هارد های اکسترنال می باشد زیرا استفاده از CD یا DVD بسیار زمان بر بوده و احتمال خرابی و صدمه دیدن CD یا DVD در دراز مدت بسیار بیشتر از نگهداری اطلاعات بر روی هارد های اکسترنال می باشد.
3- می توانید فایل هایی که از اینترنت می گیرید را مستقیما" بر روی هارد های اکسترنال ذخیره کنید تا سیستم عامل و هارد اصلی سیستم شما از حملات احتمالی ویروس ها و خطرات حتمالی دیگر در امان باشد.
4- با استفاده از هارد های اکسترنال مخصوص شبکه به جای NAS,DAS,… می توان در شبکه های کامپیوتری فضای بزرگی را به سادگی میان تمام کاربران شبکه به اشتراک گذاشت که هزینه نصب و راه اندازی هارد های اکسترنال مخصوص شبکه بسیار پایین تر از نصب NAS ,DAS ,… در شبکه های کامپیوتری است.
چگونه بهترین هارد اکسترنال را انتخاب کنیم؟بهترین انتخاب فقط و فقط به شما بستگی دارد، زیرا شما باید ابتدا نیاز های خود را بشناسید ،سپس با توجه به نیاز هایتان هارد مناسب را انتخاب کنید،تنها راه خرید بهترین هارد همین است!!
جهت خرید هارد اکسترنال مناسب ابتدا باید ظرفیت مورد نیاز خود را با توجه به مقدار اطلاعات،عکس،فیلم،آهنگ و. . . تعیین کنید و نسبت به نیازتان ظرفیت دلخواه را انتخاب نمایید،
اگر در خانه و یا در سرکار به شبکه کامپیوتری متصل هستید به دنبال هارد های اکسترنال مخصوص شبکه باشید، فقط به این نکته توجه کنید که در هارد های شبکه فقط می توان از طریق کابل شبکه اطلاعات را به اشتراک گذاشت .
اگر معمولا سفر می کنید و جا به جایی هارد و اطلاعات درون آن برایتان مهم است،هارد اکسترنالی تهیه کنید که کوچک و راحت برای حمل و نقل باشد، یعنی سری 2.5 اینچی انتخاب بهتری نسبت به نیاز شما است.
در انتها حتما" به پورت های موجود در هارد و هماهنگی آنها با پورت های سیستم خود دقت کنید، مثلا" اگر بر روی مادر برد خود پورت FireWire یا E-SATAوجود ندارد ، لازم نیست هارد اکسترنالی خریداری کنید که از این پورت ها پشتیبانی می کند.
پیشنهاد خرید هارد های اکسترنال؟در حال حاضر دنیای انفورماتیک وابستگی شدیدی به اطلاعات و ذخیره سازی و نگهداری از آنها پیدا کرده است و از آنجایی که اخیرا" اکثر برنامه های کاربردی ظرفیت بالایی را اشغال می کنند،در خواست بر روی هارد های اکسترنال بیشتر از اکثر ذخیره ساز های دیگر ، حتی بیشتر از USB Flash Drive ها نیز شده است، لذا کمپانی های زیادی به سمت تولید این هارد ها سوق پیدا کرده و بازار داغی را به وجود آورده اند.
از میان برند های مختلفی که در بازار موجود است می توان به Maxtor و Seagate و Western Digital و ... اشاره کرد که این کمپانی ها طیف وسیعی از محصولات را تولید کرده و در واقع تمام نیازهای کاربران را در حیطه ذخیره سازی اطلاعات بر آورده ساخته اند.
از میان طیف وسیع محصولات برند های مذکور می توانید آنچه مورد نیاز شماست را با توجه به بخش قبلی این مقاله (چگونه بهترین هارد اکسترنال را انتخاب کنیم؟) انتخاب کرده و از آن در جهت افزایش کارایی و سوددهی شغلی خود بهره ببرید.  این مطلب نکاتی را در مورد آموزش تعمیرات هارد  ارائه می دهد.

  • ۹۷/۰۴/۰۹
  • Sajjad Rezaei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی